کمپ دشت آزو

68 / 100

بعد از کلی مشغله کاری در طول هفته تصمیم گرفتیم نزدیکترین لوکیشین به محل زندگیمون که (نگین سبز غرب تهران )شهریار میشه انتخاب کنیم که تایم کمتری رو پشت رول بگذرونیم .پس رفتیم به سمت دشت آزو .

برای رفتن به محل لوکیشن باید از شهریار به سمت دماوند حرکت میکردیم .ساعت حرکت برای 5صبح روز پنجشنبه انتخاب کردیم.

ولی با خواب موندن ما باعث شد ساعت شش صبح حرکت کردیم و بالاخره ساعت شش ونیم به لوکیشن محل جمع شدن بچه ها رسیدیم.وقتی رسیدیم به جاده هراز به خاطر ترافیک از سمت دشت شقایق که مسیر روستایی هستش و دشت شقایق که در فصل بهار ، اردیبهشت ماه طبیعت خیلی زیبایی رو داره. که البته به عقیده من طبیعت در هر فصلی شگفتی های خاص خودشو داره

توی مسیر بعد از عبور از دشت

شقایق گذروندن یه نیم ساعتی توی

جاده رفتیم دلتون نخواد یه بستنی

زدیم بربدن که خنک شیم

بعداز گذشتن از روستای پلور به سمت کار خانه آب معدنی نوا که محل پارک ماشین بود رسیدیم و ادامه مسیر رو کوله کشی کردیم .بعد از 45 دقیقه پیمایش به محل کمپ رسیدیم. محل کمپمونو رو به دماوند انتخاب کردیم چون قرار بود 3 نفر دیگه بهمون اضافه بشن و تجهیزات کامل نداشتن برای همین سعی کردیم پیمایش سبک تر داشته باشیم و یک فضای باز تری رو انتخاب کردیم .

3 تا ویو داشتیم یکی از یکی جذاب تر

هیچ وقت زیبایی های طبیعت رو نمیشه به تصویر کشید چیزی که دوربین چشم ها میبینه خیلی فرق داره با چیزی که لنز دوربین بهمون نشون میده . بیشتر سعی میکنم توی بلاگ ها توضیحات کلی در مورد اون لوکیشن بدم و بیشتر سعی میکنم با عکس و فیلم حس اون لحظه رو باهاتون به اشتراک بزارم

رسیدیم یه ناهار سبک و سریع خوردیم ناهار ما لوبیا بود بعد چون مه داشت میومد و احتمال بارش بارندگی هم بود اول چادرارو سرپا کردیم بعد یه تعدادی رفتن چوب جمع کردن که دور آتیش شب بشینیم. 3 تا از بچه های دیگه مون توی راه بودن و حدودای 3الی 4 ساعت دیگه به ما میرسیدن برای همین بعد اینا همه رفتیم برای قدم زدن تو دشت

اول مسیر پیش به سوی دقایقی خلوت با طبیعت

راه افتادیمو شروع کردیم به قدم زن و هی گفتن این جمله که چقدر جذاب ویووووروووووو خدایا شکرت برای دیدن این مناظر و کلی عکس باحال گرفتیم . فیلمارو لینکشو میازرم برید ببینید حتما عالی بود واقعا

و اینجا یه عکس هنری و جذاب گرفتیم

دیگه تماس گرفتن و بچه های دیگه رسیدن و چون تجهیزات کامل نبود و بارشون زیاد دیگه بچه ها تصمیم گرفتن دونفر برن کمکشون .

خب حسابی آماده خاطره سازی بودیم چادر برپا شده بود نور پردازی انجام شد و دور هم مشغول بازی شدیم و طبق معمول عموی بنده که خیلی علاقه شدیدی به غذا داره درحال آشپزی بود نگم براتون وقتی این شخص هست ما نگران پخت و پز نیستیم دیگه فقط نگران هزینه پخت و پزشیم 🙂

تجهیزات کمپینگ و کوهنوردی و سفر

البته ظاهرش اینجور ولی باطنش عالی بوددددددد :)))

روز بعد هم با بقیه بچه ها رفتیم و توی اون لوک باز قدم زدیم ولی از مسیر دیگه ی واقعا طبیعت هر لحظه و هر بخشش زیبایی خاص و جذابیت خاصی داره هیچ جای طبیعت با جای دیگش یکی نیست .

چند نکته :

• با طبیعت مهربون باشید
  • طبیعت بکر نگهداریم شاید دوباره اومدی حیف
  • طبیعت انرژی منفی تو میگیره مثبتش میکنه پس قدر دانی تو با نگهداری درست ازش بهش نشون بده
  • مواظب باشید طبیعت شوخی نداره یک لحظه یک غرور بیجا میتونه باعث خیلی اتفاقات ناراحت کننده بشه
  • مهربونی به خودمون به آدمای دورمون جاهایی که میریم که لذت سفر بیشتر میکنه .
  • همسفر خوب از خوبی های خودت قابل تشخیص از گذشتت از بخششت شک نکن همسفر بعد دیگه باهات نمیتونه همسفر بشه 🙂

روز بعد که رفتم کمی هوا سرد تر بود و چند دقایقی که نشستیم باعث شد سرما بره توی جونمون

و حسابی زیر نور خورشید خانوم که از لابلای برگا میخوره توی چشمت و خنکی آبی که با صدای آرومش بهت آرامش میده و باعث میشه برای دقایقی به طور خالص ذهن رها بشه از هرچی که داخلش هست و لحظه هایی رو به خلاء سپری میکنی ( ننو )

تصویر گویای سرما هست :)))

و شهری که زیر سفیدی محو شده و چیزی جز سفیدی و سفیدی نمیبینی رها میکنم خودم را هیچ چیز جز رهایی لذت و حال دل تو خوب نمیکنه

و مثل رسم همیشه پاشدیمو شروع به جمع جور کردن کردیم واسه رفتن به یک لوکیشن بکر و جذاب دیگه و طبق معمول منو عکس چادری تعادلی

درباره آزو خلاصه :

• کلا مسیر 3 ساعت زمان میبره
  • میتونی ترافیک دور بزنی راه مخفی داره :))
  • بعد از 20الی 30 دقیقه راه رفتن با شیب ملایم هرجا خواستی میتونی بشینی و کمپ کنی
  • این منطقه یه کوهی داره به اسم کوه شوره
  • بخوای پیمایشی بری کلی لوکیشن داره واسه رفتن
  • لوکیشنش طوری که از خانواده تا طبیعتگردو کوهنورد میتونه بره
  • کلی هم خوراکی جنگلی داره از آلو بگیر تا زرشک و…….
  • همه فصلش قشنگ ولی اواخر فروردین و اردیبهشت عالی عالی :)))))

میتوی با دنبال کردن شبکه های مجازیمون کلی لوکیشن بکر پیدا کنی با کاربرد وسایل آشنا بشی نحوه نگهداریشونو یاد بگیری تا کمتر هزینه کنی برای خرید تجهیزات مشاوره میتونی بگیری برای اینکه چه وسیله هایی بیشتر بدردت میخوره .

مارو فراموش نکنی حمایت شما باعث افتخار ماست

شبکه های اجتماعی : اینما / روبیکا / دیوار / اینستاگرام / واتساپ / فیسبوک / یوتویوب / سایت